Hybrid undervisning giver os mulighed for at levere uddannelse på nye måder, til en større og ofte varieret gruppe af mennesker. Den hybride undervisning giver også mulighed for at give undervisning til udfordrede kursister som har udforskede didaktiske muligheder og udfordringer ved hybrid undervisning. Underviserne Susanne Djurhuus og Michael Juul Nielsen, der begge i en årrække har undervist i hybride læringsrum til daglig, præsenterede os for virkningsfuld undervisning og faglige faldgruber i praksis.
Se optagelse med Susanne Djurhuus her:
Se optagelse med Michael Juul Nielsen her:
Fra vilkår til mening
Susanne Djurhuus, Underviser, VUC Storstrøm
Undervisning i et hybrid set-up: Hvordan gør man lige det? Oplægget vil tage udgangspunkt i konkrete erfaringer og didaktiske overvejelser vedr. klasseledelse, relationer, trivsel og faglighed.
Erfaringer og nye udfordringer i hybride læringsrum
Siden 2017 har HF & VUC Fyn tilbudt undervisning, som tager udgangspunkt i det hybride læringsrum. Oplægget vil præsentere disse erfaringer fra et underviser- og et elevperspektiv.
Med udgangspunkt i erfaringerne vil oplægget også belyse nogle af de udfordringer der opstår, og særligt hvilke opmærksomheder man skal have på den forforståelse af undervisning, som både elever og undervisere træder ind i det hybride læringsrum med.
Webinaret er gratis for medarbejdere i FLUIDs medlemsorganisationer. Pris for andre: 500 kr.