FLUIDs bestyrelse 2024-25

  • Elsebeth Korsgaard Sorensen, professor emerita, Aalborg Universitet
  • Jørgen Grubbe, CEO, Monnet-gruppen
  • Lars Zimsen, afdelingsleder, HF VUC Fyn
  • Marianne Riis, docent, ph.d., Professionshøjskolen Absalon
  • Nina von Staffeldt, Chefkonsulent Staffeldt Rådgivning
  • Niels Henrik Helms, seniorkonsulent, CELF
  • Peter Holmboe, lektor, UC SYD
  • Rasmus Kjær Kristiansen, udviklings- og erhvervschef, VUC Storstrøm
  • Rasmus Petersen, teamleder, Praxis

 

FLUID Medlemmer pr 1. februar 2025

CELF
Erhvervsakademiet Dania
CIU Center for IT i undervisningen
Finanssektorens Uddannelsescenter
Forlaget SYSTIME A/S
Forsikringsakademiet A/S
Fredericia Maskinmesterskole
Gladsaxe Gymnasium
Grunnet&Petersen Aps
HF & VUC FYN
HF & VUC Klar
HF&VUC NORD
Hf og VUC Roskilde-Køge
IBC
Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet
Kompetencecenter for e-læring – @ventures
Københavns Professionshøjskole S/I – Læreruddannelsen
Københavns Universitet – ADM
Martec – Maritime and Polytechnic University College
Menntaskólinn á Tröllaskaga Ólafsfjörður
Monnet Gruppen Aps.
Nám
Nina von Staffeldt
Nordvestsjællands HF og VUC
Odense Universitetshospital og Svendborg Sygehus
Pharmakon A/S
PITservice
Praxis
Professionshøjskolen Absalon
Region Hovedstaden, HR & Uddannelse
Region Nordjylland
S/I Aarhus HF & VUC
Sektion for Digital Læring, Forsvarsakademiet
Social- og Sundhedsskolen Esbjerg
Social- og Sundhedsskolen Fyn
Social- og Sundhedsskolen i Randers
SOSU Østjylland S/I
Syddansk Universitet – SDU Universitetspædagogik
UC Nord
UC Syddanmark
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
VIA Forskningsprogram (Læring og IT)
Aarhus Maskinmesterskole
Aarhus Universitet – Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse, afd. for fagdidaktik

Hvad er FLUID
Foreningen for Fleksibel Uddannelse i Danmark, FLUID, er en medlemsorganisation for private og offentlige virksomheder, institutioner og organisationer samt andre, der arbejder med fleksible og digitale lærings- og undervisningsformer.

FLUID er et aktivt, velfungerende netværk af aktører på området, som løbende formidler ny viden, erfaring og aktuelle tendenser inden for en bred vifte af relevante emner. Gennem foreningens forskellige aktiviteter udveksler medlemmerne erfaringer og modtager input fra hinandens arbejde og projekter.

FLUIDs målsætning:
FLUIDs formål er at udbrede kendskabet til fleksible og digitale lærings- og undervisningsformer. Dette sker gennem:

  • fysiske og virtuelle konferencer, seminarer og workshops for foreningens medlemmer og andre interesserede;
  • generel fremme af samarbejde og erfaringsudveksling mellem foreningens medlemmer via nyhedsbreve, konferencer og andre fysiske møder i ind- og udland;
  • deltagelse i og fremme af nordisk, europæisk og internationalt samarbejde inden for fleksible og digitale lærings- og undervisningsformer. Dette sker blandt andet gennem FLUIDs medlemskab af European Distance and E-Learning Network (EDEN) og European Association for Distance Learning (EADL), hvor erfaringer fra danske projekter bliver spredt aktivt til andre lande, ligesom der opbygges kontakter til gavn for medlemmerne.

FLUIDs styrker:

FLUID har eksisteret og udviklet sig over en lang årrække. Mange, der har været involveret i foreningens arbejde, er i dag centralt placeret i virksomheder, på uddannelsesinstitutioner o.lign. og er med til at forme fremtidens undervisningsverden. Dermed er FLUIDs netværk ressourcestærkt og spækket med erfaringer, ligesom foreningens bestyrelse og sekretariat har omfattende erfaring på området, herunder personlige og arbejdsmæssige netværk.

EADL

FLUID er medlem af EADL European Association for Distance Learning – webside https://www.eadl.org/
Fra vor bestyrelse er Elsebeth Korsgaard Sorensen er medlem af Executive Committee, mens Niels Henrik Helms er medlem af Research and Development Commitee.

 

Bliv medlem af FLUID 

Bliv medlem af FLUID og få en række fordele:

  • Deltagelse i konferencer til drastisk reducerede priser
  • Information gennem nyhedsbrev FLUID NYT om relevante begivenheder i relation til Fleksibel uddannelse
  • Information om udenlandske konference inden for området “Fleksibel uddannelse”
  • Medlemmer af FLUID får rabat på deltagerbetalingen, hvis der tilmeldes flere deltagere fra samme institution til et arrangement. Deltagere ud over den første fuldt betalende deltager gives rabat på 10 %. Der gives 20% rabat til den efterfølgende osv. op til maksimum fire deltagere i alt.  Rabatten gælder konferencer i Danmark.
  • Ved nytegning af medlemskab i FLUID får man én person med gratis til en konference.

Send mail til fluid@fluid.dk gerne med oplysning om CVR og evt EAN, og I bliver kontaktet snarest med aktuelle informationer om kurser, tilbud mv – og faktura!

Medlemskontingent

Kontingent for FLUID er i 2024-25 Ekskl. Moms Inkl. Moms.
Enkeltmandsvirksomhed 1,600   2.000
Virksomheder 1 – 50 ansatte 3,300   4.125
Virksomheder 51 – 250 ansatte 6,000   7.500
Virksomheder over 250 ansatte 8,000 10.000
Vedtaget på generalforsamling 07. juni 2023    

 

 

§ 1
Foreningens navn er: Foreningen for Fleksibel Uddannelse i Danmark.

§ 2
Foreningens formål er:
• at øge kendskabet til fleksibel uddannelse og læring
• at fremme samarbejde og erfaringsudveksling mellem foreningens medlemmer indenfor området fleksibel uddannelse og læring.
• at fremme forsknings- og udviklingsprojekter indenfor området fleksibel uddannelse og læring.
• at fremme nordisk og internationalt samarbejde inden for området fleksibel uddannelse og læring.
• at arrangere møder og konferencer for foreningens medlemmer og andre interesserede
• at tilbyde og formidle konsulenthjælp til løsning af diverse opgaver der har relation til foreningens formål.

§ 3
Som medlemmer af foreningen kan optages institutioner, organisationer, virksomheder og enkeltpersoner med interesse for fleksibel uddannelse.
Stk. 2
Bestyrelsens afgørelse om medlemskab kan appelleres til førstkommende generalforsamling.

§ 4
Studerende, der skriver speciale eller lignende, eller andre, der arbejder inden for området, har efter bestyrelsens nærmere bestemmelser adgang til foreningens mødeaktiviteter.

§ 5

Misligholder et medlem sine medlemsforpligtelser eller modarbejder foreningens formål, kan vedkommende udelukkes fra medlemskab af foreningen. Pågældende kan indbringe eksklusionen for den første ordinære eller ekstraordinære generalforsamling og har ret til at deltage i behandlingen af sagen.

§ 6
Medlemmerne betaler et kontingent, hvis størrelse fastsættes af generalforsamlingen for det kommende regnskabsår.

Stk. 2
Bestyrelsen har i forbindelse med budgetlægning ret til at hæve kontingentet med op til 10% uden forudgående accept af generalforsamlingen.
§ 7
Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed. Hvert medlemskab, der har betalt kontingent for det indeværende regnskabsår, har stemmeret med 1 stemme.
§ 8
Ordinær generalforsamling afholdes en gang årligt i april kvartal.
Stk. 2
Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal indeholde mindst følgende punkter:

1. Valg af dirigent
2. Godkendelse af dagsorden
3. Bestyrelsens beretning
4. Forelæggelse af regnskab og budget (herunder kontingent)
5. Valg af bestyrelse
6. Valg af to revisorer
7. Indkomne forslag
8. Eventuelt
Stk. 3
Indkaldelse skal ske med mindst 1 måneds varsel. Endelig dagsorden udsendes senest 7 dage før generalforsamlingen.

Stk. 4
Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen skal være indsendt til bestyrelsen senest 3 uger før generalforsamlingen og udsendes til medlemmerne sammen med den endelige dagsorden.
Stk. 5
Kandidater til bestyrelsen kan opstilles på generalforsamlingen. Opstillingsberettigede er personer fra medlemsorganisationer, der har betalt kontingent jf. § 7.

§ 9
Ekstraordinær generalforsamling skal indkaldes af bestyrelsen, hvis 2 bestyrelsesmedlemmer eller 10% (dog mindst 10) af medlemmerne fremsætter skriftlig ønske herom.

Stk. 2
Indkaldelse skal ske med samme varsel og frist for endelig dagsorden som for ordinær generalforsamling og skal afholdes senest 6 uger efter, at bestyrelsen har modtaget begæringen.
§ 10
Beslutninger vedtages på generalforsamlingen ved almindelig stemmeflerhed blandt de fremmødte medlemmer, jf. dog §17 og §18.
§ 11
Afstemninger foretages generelt åbent, dog i personspørgsmål altid skriftligt. Såfremt 1/3 af de fremmødte ytrer ønske herom, skal øvrige afstemninger foretages skriftligt.
§ 12
Foreningens daglige ledelse varetages af bestyrelsen
§ 13
Bestyrelsen består af 10 medlemmer, hvoraf 5 vælges i lige år og 5 i ulige år. Alle valg er toårige.
Bestyrelsen vælges på den ordinære generalforsamling.

Stk. 2
Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand og kasserer.

Stk. 3
Formanden er ansvarlig for udfærdigelse af indkaldelse med dagsorden til bestyrelsens møder.

Stk. 4
Næstformanden er ansvarlig for udfærdigelse af en beslutningsprotokol over bestyrelsens møder. Protokollen er tilgængelig for foreningens medlemmer.

Stk. 5.
Hvis et medlem af bestyrelsen udtræder i løbet af det første år af sin valgperiode vælges et nyt bestyrelsesmedlem på den følgende generalforsamling for den resterende periode, dvs. 1 år.
§ 14
Bestyrelsen træffer sine afgørelser ved almindelig flertal blandt de fremmødte. Dog er bestyrelsen kun beslutningsdygtig, hvis mindst 3 medlemmer er mødt. Ved stemmelighed er formandens stemme udslagsgivende.

Stk. 2
Bestyrelsen fastsætter i øvrigt selv sin forretningsorden.

§ 15
Foreningen tegnes i økonomiske forhold af formand og kasserer.

Stk. 2
Foreningen tegnes i øvrigt af den samlede bestyrelse.
§ 16
Foreningens regnskabsår går fra den 1. april til den 31. marts.

Stk. 2
Kassereren er ansvarlig for udarbejdelse af årsregnskab.

Stk. 3
Regnskabet revideres før fremlæggelse på den ordinære generalforsamling af 2 revisorer, der vælges blandt foreningens medlemmer.

Stk. 4
Det reviderede regnskab underskrives af bestyrelsen før fremlæggelse på generalforsamlingen.
§ 17
Vedtægtsændringer kræver et flertal på 2/3 af de fremmødte medlemmer jf. endvidere §8, stk. 4.
§ 18
Opløsning af foreningen kan kun ske ved en generalforsamling, hvis 2/3 af samtlige medlemmer stemmer herfor, eller ved almindeligt flertal blandt de fremmødte ved 2 på hinanden følgende generalforsamlinger, der holdes med mindst 1 måneds interval, jf. endvidere §8, stk. 4.

stk. 2
Ved den sidste af de i stk. 1 nævnte generalforsamlinger besluttes hvordan eventuelle overskydende midler skal anvendes. Midlerne skal anvendes til et formål som falder indenfor FLUÌDs vedtægter §2

Vedtægterne er sidst revideret på generalforsamlingen d. 18. maj 2017

 

 

 

Generalforsamlinger 

Generalforsamling 15. maj 2024 kl. 14:15

Referat fra ordinær generalforsamling.

Slideshow fra generalforsamlingen, hvorfra man kan se beretning, regnskab, budget.

Den nyvalgte bestyrelse fremgår af FLUID bestyrelse

Generalforsamling 7. juni 2023 kl. 14:00

Referat fra ordinær generalforsamling.

Slideshow fra generalforsamlingen, hvorfra man kan se beretning, regnskab, budget.

Den nyvalgte bestyrelse fremgår af FLUID bestyrelse

Generalforsamling 19. maj 2022 kl. 17.00

 

Referat fra ordinær generalforsamling.

I dette referat er der link til beretning, regnskab og budget. 

Den nyvalgte bestyrelse fremgår af FLUID bestyrelse

Generalforsamling 2021

Referat fra FLUID ordinær generalforsamling 2021

Bestyrelsens beretning

Revideret regnskab 2020-2021

Læs her 2020

Referat FLUID ordinær Generalforsamling 2020

Bestyrelsens beretning

Regnskab 2019-2020 

Læs her 2019

Referat generalforsamling 2019 inkl. beretning 2018-19

Regnskab 2019-20

Læs her 2018:

Beretning FLUID 2017-2018 

Referat GF 2018

Læs her 2017:

Generalforsamling 18. maj 2017

Ekstraordinær Generalforsamling 23 JUN 2017