Leg, læring og didaktisk design – webinar – 13. juni 14.00 – 16:00

Kom med til et webinar, hvor vi sætter fokus på legens betydning for læring!

Vi ved, at leg er en afgørende del af læring, uanset alder og miljø. Vores tilgang til legende læring er forskningsbaseret og bygger på en blanding af fri leg, hvor deltagerne selv styrer, og guidet leg, hvor underviseren faciliterer og styrer for at give adgang til specifikke materialer og koncepter.

Vi har Pernille Lomholt Christensen fra Absalon og Jess Uhre Rahbek Fra Designskolen i Kolding som oplægsholdere. De vil bringe deres forsknings- og udviklingsbaserede viden til denne workshop, og de vil udfordre os med indsigter og inspirere til kreativitet i udformningen af læringsforløb og aktiviteter. De vil også lede spændende diskussioner om læring, leg og anvendelsen af gamifikation i undervisningen.

Legende tilgange til undervisning på EUD – kan man lege på en ungdomsuddannelse? 

Pernille, der er underviser og forsker i leg, teknologi og læring, giver et oplæg om digitale teknologier i didaktiske sammenhænge med fokus på udvikling af undervisningsformater, hvor teknologier spiller en væsentlig rolle for både underviser og den lærende, og hvor fokus på undervisning om eller med teknologi er central.

Pernille Lomholt Christensen, lektor fra Absalon, underviser og forsker i leg, teknologi og læring


Jess Uhre Rahbek
Adjunkt, underviser Design for Play og kommunikationsdesign, Designskolen Kolding

Playful Tension – hvordan vi designer for leg

Webinaret er gratis for medarbejdere i FLUIDs medlemsorganisationer. Pris for andre: 500 kr.