Hvilken værdi har projekter for uddannelsesverdenen?
Det kan du blive klogere på, når vi onsdag d. 19. juni i samarbejde med IDA Education byder på FLUID projektdag. Her udveksler vi ny viden, idéer og erfaringer fra forskellige samarbejdsprojekter. Arrangementet er gratis.
Arrangementet afholdes hos IDA, Kalvebods Brygge 31, København
Vær med, del og hør hvad, der rører sig – og netværk med andre.
Progam (læs mere om de enkelte oplæg nedenfor)
10.00 Velkomst ved Jørgen Grubbe, IDA Education og Rasmus Kjær Kristiansen, FLUID
10.15 EVTECH. Claus Brandt, CELF
10.45 Femern Fyrtårn II – Vertikale vidensamarbejder i forhold til ny teknologi. Baastrup Christensen, Erhvervsakademiet Zealand
11.15 Paneldebat med repræsentanter fra alle 5 projekter
12.00 Frokost
13.00 Move your mind. Eva Strømberg og Pernille Skov Sørensen, VUC Storstrøm
13.30 100 % online. Hans Jørgen Knudsen, Monnet-gruppen
14.00 Kaffe og lidt sødt til
14.15 AgriCulinary. Martin Elholm Spuur, Internationale projekter ZBC
14.45 Opsamling og dialog om projektdagens koncept.
15.00 Tak for i dag
Dagens oplæg og oplægsholdere
Hvordan kan euroæiske projekter bruges til at styrke erhvervsuddannelsernes kvalitet og relevans?
Claus Brandt,, CELF, fortæller om projektet: EVTECH. Et projekt, der søger at øge udbuddet, kvaliteten og relevansen af erhvervsuddannelser i forhold til autobranchen. Projektet er som et Erasmus + projekt medfinansieret af Den Europæiske Union.
Vertikale vidensamarbejder i forhold til ny teknologi
I dette oplæg giver Jacob Baastrup Christensen, Erhvervsakademiet Zealand, dig eksempler fra Bygge- og anlægsbranchen. Det sker med afsæt i projekt: Femern Fyrtårn II. Et projekt, der ligeledes er støttet af Den Europæiske Union og finder sted i et samarbejde mellem Region Sjælland og Danmarks Erhvervsfremmestyrelse.
Move your mind
Move your mind er et Erasmus+ projekt. Projektet er baseret på udviklingen af Ludo Didactics, der er en metode, som kan anvendes til planlægning af undervisningsforløb. Metoden bygger på 3 hovedhjørnesten som er: game design,didactics og design process. Metoden har sin rod i design thinking, hvor målet er at aktivere de studerende/eleverne til at være medskabende og aktive i læringsprocessen. Der er fokus på elevernes følelser før og efter et forløb, hvilket der også evalueres på efter et forløb. Meningen er, at man løbende justerer og tilpasser forløbet i forhold til elevgruppen. Eva Strømberg og Pernillle Skov Sørensen, VUC Storstrøm fortæller om projektet.
100 % online
I dette Nordplus-projekt er der indsamlet erfaringer om hvilke succesfaktorer og udfordringer, der ligger i anvendelsen af 100% onlinelæring. Der er deltagere fra Island, Norge, Finland og Danmark i projektet og gennemført interviews med såvel private som offentlige aktører.
Oplægsholder er Hans Jørgen Knudsen, Monnet-gruppen.
AgriCulinary: er et Erasmus+ KA2 projekt, hvor ZBC samarbejder med skoler fra Finland og Norge om at skabe et tættere samarbejde mellem producenter og kreatører (landbrug og kokke). Bæredygtighed er det gennemgående tema og der arbejdes mod at udvikle et curriculum hvor man skaber synergi i værdikæderne indenfor fødevareområdet. Oplægsholder er Martin Elholm Spuur, Internationale projekter ZBC.