Oplæg/Materialer:
– Alle oplæg fra dagen PPT/PDF (se nedenfor)
– Rune Heibergs Tweet med info om oplæg og info om “Learning Analytics Netværk“: https://twitter.com/runeheiberg?lang=da
– Inspiration til Business Intelligence i uddannelsessektoren fra Lars Borgen Inspari: Som nævnt i mit lille bidrag på Learning Analytics, er potentialet for at udnytte data, allerede i dag, kæmpe stort for uddannelsesinstitutioner som vil træffe bedre beslutninger gennem brug af business intelligence. Spørgsmålet er bare hvordan indfrier vi så potentialet; hvordan kommer vi i gang og hvor starter vi? Du finder konkret inspiration her www.inspari.dk/360-business-intelligence/bi-til-uddannelsessektoren/. Vi har lavet en relevant Education Guide, der giver en del af svaret ?”
Facebook annoncering: https://www.facebook.com/FLUID.DK/?ref=br_rs
https://www.linkedin.com/company/fluid-dk/
– et par glemte handsker, der gerne eftersendes
[pdf-embedder url=”https://www.fluid.dk/wp-content/uploads/2017/06/Henrik_Køhler_Simonsen_FLUID.pdf”]
RuneHeibergHansenLearning analytics. FLUID 1. februar 2018
2018-2 – ThomasRyberg Learning Analytics – et kritisk perspektiv
Udbydere af uddannelse får adgang til mere og mere data om deltagernes adfærd. Samtidig påbyder fx kvalitets og akkrediteringssystemer, at sådanne data bruges til at dokumentere fx effekt og fremdrift. Denne konference sætter fokus på, hvordan uddannelse og undervisning både udfordres og kan udvikles af adgang til og brug af data.
Mange frygter denne udvikling, andre ser den som netop muligheden for på et mere informeret grundlag at skabe relevante læringsmuligheder og uddannelse med øget kvalitet og fokus på den enkelte.
[pdf-embedder url=”https://www.fluid.dk/wp-content/uploads/2017/06/LA0102018_split_1.pdf”]
[pdf-embedder url=”https://www.fluid.dk/wp-content/uploads/2017/06/LA0102018_split_2.pdf”]
[pdf-embedder url=”https://www.fluid.dk/wp-content/uploads/2017/06/LA0102018_split_3.pdf”]
[pdf-embedder url=”https://www.fluid.dk/wp-content/uploads/2017/06/LA0102018_split_4.pdf”]